המשבר עושה את שלו ולכן ריכזנו עבורכם את הטיפים האחרונים והחדשניים ביותר לטובת עריכת קורות החיים בצורה נכונה. שימו לב, לקורות החיים יש תפקיד אחד בלבד - להשיג לך ראיון עבודה ולקצר את התהליך והזמן למשרה הבאה. בדרך כלל קורות החיים הן ההתרשמות הראשונה של המעסיק הפוטנציאלי ממך, לעולם לא תהיה הזמנות שנייה לרושם ראשוני.
לכן, כדאי להימנע מטעויות.
1. למעסיק הפוטנציאלי, לחברת ההשמה או לרכזות הגיוס אין זמן לקרוא את כל קורות החיים שהם מקבלים. לכן, על העיצוב דף קורות החיים שלך להיות מעניין ומיוחד כדי שימשוך את העין ויגרום למעסיק פוטנציאלי לקרוא את כולו.
קורות החיים צריכים להיות כתובים באופן תמציתי, מסודר וענייני. הם צריכים להדגיש את הנקודות המעניינות והרלוונטיות ביותר בנוגע לניסיונך, כישוריך והשכלתך.
2. בכדי ליצור תדמית חיובית אצל המעסיק עלייך להשתמש במילות מפתח המתאימות לתפקיד בו את מעוניינת.
חלק ממילים אלה מופיעות במודעת הדרושים עצמה בתיאור המשרה. - השתמשי בהן !
רוב מילות המפתח הן פעלים (פעולות דינאמיות).
לדוגמא, אם מתפרסמת מודעה על חיפוש מנהל, עליך להשתמש בכמה שיותר מילות מפתח, השתמש בהן בהגדרה אקטיבית ולא פסיבית (מגייס אנשים ולא גיוס אנשים, מוביל ולא הובלה וכו').
דוגמא למילות מפתח:
מייעץ
מובילה
מאמן
מסביר
מלמדת
מדריך
מבצע
מפיקה
מעודד
משכנעת
מדרבן
ממריצה
3. אנשים מגיבים למספרים, מספרים הם חיים ובעלי כוח, הם נותנים תמונה מוחשית למחשבות. קל להתעלם מהסברים כלליים, שימוש בהסבר ספציפי ובמספרים מתאר היטב את ההישגים.
נא לא לכתוב "ניהלתי חברה בעלת מחזור גדול" כתבו "ניהלתי חברה בעלת מחזור של 2,000,000 ש"ח ", לדוגמא אל תכתבי: "בעלת ניסיון רב בהדרכה" אלא "ניסיון של מעל 5000 שעות הדרכה" ואם ברצונך להרשים יותר כתבי: "בעלת ניסיון של 5300 שעות הדרכה", ככל שתהיו מדויקים יותר, התחושה תהיה הגדרת מציאות תהיה חזקה יותר.
4. יש להתחיל את קורות החיים באינפורמציה החשובה ביותר.
מומלץ ליצור הצהרה בתחילת קורות החיים. כשקורות החיים מתחילים בפירוט הכישורים שמתאימים לתפקיד המבוקש הם יוצרים עניין, לכן, עדיף להשתמש ולשלב בפסקה זו במילות מפתח ובמספרים.
5. מעסיקים מחפשים עובדים בכדי לפתור את הבעיות, לא בכדי ליצור כאלה.
על קורות החיים שלך לשדר שאתה יודע איך לעשות את העבודה ולמלא את התפקיד באופן הטוב ביותר, כך שייתן למעסיק שלך שקט וביטחון.
אי לכך, חשוב ללמוד על המעסיק הפוטנציאלי ככל שניתן, לאתר את הבעיות שלו ולכתוב כיצד תוכל להתמודד איתן.
אל תשכח! כמובן שעלייך להתרכז תחילה בדרישות המצוינות במודעת הדרושים ורק אחר כך להציע פתרונות (אחרי שמשכת את תשומת לבו של המעסיק).
6. מכור יתרונות לא יכולות.
קלאב מד לא מוכרת חופשות, היא מוכרת רוגע, פינוק, חוויה, שמש וכו'.
קוקה-קולה מוכרת חוויה.
לכן, אל תמכור רק את כישוריך כי על פניו, לרבים יש כישורים זהים/דומים.
חשוב שתמכור את היתרונות שלך כי זה מה שבאמת ייסע לך בתפקיד הבא.
7.תוכל להצליח יותר באיתור תפקיד ועבודה מתאימה אם תתאים את קורות החיים שלך לתפקיד המבוקש.
לצורך כך, ייתכן ותיאלץ לכתוב לכל תפקיד (מודעת דרושים) קורות חיים שונים במקצת המותאמים למודעה הספציפית.
זכור, כך אתה מוכר את עצמך כל פעם באריזה קצת שונה, אבל מיוחדת.
המעסיק, בדרך כלל, יזהה כי קורות החיים ממוקדים למודעה אותה הוא פרסם, מה שיוסיף לך נקודות.
8. חפש מידע רב ככל שתוכל ברשת האינטרנט או בכל מקום אחר על החברה והתפקיד המבוקש, זה יקל עלייך מאד בכתיבת קורות חיים מותאמים ספציפית למודעת הדרושים.
9. דאגי כי שמך יוזכר באופן חיובי כאשר יבררו עליך פרטים.
בתקופה זו מעסיק מקבל המון קורות חיים לכל מודעת דרושים אותה הוא מפרסם, לאחר שהתרשם מקורות החיים שלך סביר שימשיך ויבדוק עלייך דרך מכרים או ברשת האינטרנט, עשי ככל יכולתך להיות ממותגת באופן חיובי דבר שיקנה לך יתרון עצום על פני האחרים ויגרום להתחלה ברגל ימין. לכן, מומלץ לעבור תהליך של מיתוג אישי, כדי שלא תהיו דף לבן.
בהצלחה !
* המאמר נכתב בשיתוף שי זמיר, שותפי בחברת מיתוג אישי.
לכן, כדאי להימנע מטעויות.
1. למעסיק הפוטנציאלי, לחברת ההשמה או לרכזות הגיוס אין זמן לקרוא את כל קורות החיים שהם מקבלים. לכן, על העיצוב דף קורות החיים שלך להיות מעניין ומיוחד כדי שימשוך את העין ויגרום למעסיק פוטנציאלי לקרוא את כולו.
קורות החיים צריכים להיות כתובים באופן תמציתי, מסודר וענייני. הם צריכים להדגיש את הנקודות המעניינות והרלוונטיות ביותר בנוגע לניסיונך, כישוריך והשכלתך.
2. בכדי ליצור תדמית חיובית אצל המעסיק עלייך להשתמש במילות מפתח המתאימות לתפקיד בו את מעוניינת.
חלק ממילים אלה מופיעות במודעת הדרושים עצמה בתיאור המשרה. - השתמשי בהן !
רוב מילות המפתח הן פעלים (פעולות דינאמיות).
לדוגמא, אם מתפרסמת מודעה על חיפוש מנהל, עליך להשתמש בכמה שיותר מילות מפתח, השתמש בהן בהגדרה אקטיבית ולא פסיבית (מגייס אנשים ולא גיוס אנשים, מוביל ולא הובלה וכו').
דוגמא למילות מפתח:
מייעץ
מובילה
מאמן
מסביר
מלמדת
מדריך
מבצע
מפיקה
מעודד
משכנעת
מדרבן
ממריצה
3. אנשים מגיבים למספרים, מספרים הם חיים ובעלי כוח, הם נותנים תמונה מוחשית למחשבות. קל להתעלם מהסברים כלליים, שימוש בהסבר ספציפי ובמספרים מתאר היטב את ההישגים.
נא לא לכתוב "ניהלתי חברה בעלת מחזור גדול" כתבו "ניהלתי חברה בעלת מחזור של 2,000,000 ש"ח ", לדוגמא אל תכתבי: "בעלת ניסיון רב בהדרכה" אלא "ניסיון של מעל 5000 שעות הדרכה" ואם ברצונך להרשים יותר כתבי: "בעלת ניסיון של 5300 שעות הדרכה", ככל שתהיו מדויקים יותר, התחושה תהיה הגדרת מציאות תהיה חזקה יותר.
4. יש להתחיל את קורות החיים באינפורמציה החשובה ביותר.
מומלץ ליצור הצהרה בתחילת קורות החיים. כשקורות החיים מתחילים בפירוט הכישורים שמתאימים לתפקיד המבוקש הם יוצרים עניין, לכן, עדיף להשתמש ולשלב בפסקה זו במילות מפתח ובמספרים.
5. מעסיקים מחפשים עובדים בכדי לפתור את הבעיות, לא בכדי ליצור כאלה.
על קורות החיים שלך לשדר שאתה יודע איך לעשות את העבודה ולמלא את התפקיד באופן הטוב ביותר, כך שייתן למעסיק שלך שקט וביטחון.
אי לכך, חשוב ללמוד על המעסיק הפוטנציאלי ככל שניתן, לאתר את הבעיות שלו ולכתוב כיצד תוכל להתמודד איתן.
אל תשכח! כמובן שעלייך להתרכז תחילה בדרישות המצוינות במודעת הדרושים ורק אחר כך להציע פתרונות (אחרי שמשכת את תשומת לבו של המעסיק).
6. מכור יתרונות לא יכולות.
קלאב מד לא מוכרת חופשות, היא מוכרת רוגע, פינוק, חוויה, שמש וכו'.
קוקה-קולה מוכרת חוויה.
לכן, אל תמכור רק את כישוריך כי על פניו, לרבים יש כישורים זהים/דומים.
חשוב שתמכור את היתרונות שלך כי זה מה שבאמת ייסע לך בתפקיד הבא.
7.תוכל להצליח יותר באיתור תפקיד ועבודה מתאימה אם תתאים את קורות החיים שלך לתפקיד המבוקש.
לצורך כך, ייתכן ותיאלץ לכתוב לכל תפקיד (מודעת דרושים) קורות חיים שונים במקצת המותאמים למודעה הספציפית.
זכור, כך אתה מוכר את עצמך כל פעם באריזה קצת שונה, אבל מיוחדת.
המעסיק, בדרך כלל, יזהה כי קורות החיים ממוקדים למודעה אותה הוא פרסם, מה שיוסיף לך נקודות.
8. חפש מידע רב ככל שתוכל ברשת האינטרנט או בכל מקום אחר על החברה והתפקיד המבוקש, זה יקל עלייך מאד בכתיבת קורות חיים מותאמים ספציפית למודעת הדרושים.
9. דאגי כי שמך יוזכר באופן חיובי כאשר יבררו עליך פרטים.
בתקופה זו מעסיק מקבל המון קורות חיים לכל מודעת דרושים אותה הוא מפרסם, לאחר שהתרשם מקורות החיים שלך סביר שימשיך ויבדוק עלייך דרך מכרים או ברשת האינטרנט, עשי ככל יכולתך להיות ממותגת באופן חיובי דבר שיקנה לך יתרון עצום על פני האחרים ויגרום להתחלה ברגל ימין. לכן, מומלץ לעבור תהליך של מיתוג אישי, כדי שלא תהיו דף לבן.
בהצלחה !
* המאמר נכתב בשיתוף שי זמיר, שותפי בחברת מיתוג אישי.
רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור. http://www.ronenhillel.co.il ומנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il